Salzburgerland

Indeholder reklame

Et indlæg om magiske Salzburgerland og en kæmpe oplevelse, jeg aldrig glemmer.

salzburgerland

Salzburgerland – en guide til fantastiske Østrig

Hvis I følger med på min Instagramprofil, opdagede I måske at jeg var i Salzburg i sidste uge. En tur som var fuldstædig magisk. Turen var arrangeret af Salzburgerland (som I kan læse mere om her) og SPORT 24 og jeg var så ekstrem heldig at blive inviteret med. Indlægget her var ikke en del af samarbejdet, men jeg er stadig helt målløs over hvor smukt og fantastisk det hele var, så jeg har virkelig lyst til at dele det med jer her. Mange af jer på Instagram efterspurgte også en guide, så nu har jeg bikset lidt sammen der fortæller lidt om vores tur.

Jeg kan næsten ikke vælge ud blandt de mange billeder, men jeg har dog alligevel forsøgt at finde nogle af de allersmukkeste. Det er jo altid endnu pænere i virkeligheden. Ovre på min Instagram har jeg også lagt en masse videoer i mit højdepunkt Salzburgerland. Videoer viser bare stemninger på en helt anden måde, så hvis du overvejer at tage afsted, så kig dem igennem først.

Salzburgerland som skisportsted

Østrig og Salzburg er nok mest kendt for dens fantastiske løjper som skisportsted. Jeg har selv været på ski for 6 år siden præcis samme sted som vi var her sidste uge. Det er samme sted og alligevel to helt vidt forskellige. Det kan virkelig noget når alt er hvidt og dækket af sne, men løjperne er også helt fantastiske smukke når de er grønne og med køer på frem for mennesker på ski. Turen her var skabt, så vi netop kunne vise hvad det kan om sommeren også.

salzburgerland

Regionerne Wagrain-Kleinarl, Obertauern og St. Johann

Vi besøgte 3 forskellige regioner mens vi var afsted, Wagrain-Kleinarl, Obertauern og St. Johann. Vi var en gruppe af piger der elsker at bevæge os og elsker mad, derfor var turen også lavet med disse omdrejningspunkter. Så masser af fysiske aktiviteter i den smukke natur, samt en masse madoplevelser. Altså, kan det blive bedre?

Peakini Farmhouse i Obertauern

Vi boede i Obertauern på et virkelig skønt hotel Peakini Farmhouse. Det er primært kendt for deres fantastiske lokale, klimavenlige og bæredygtige mad. Der var køer, høns og geder der gik lige uden for vinduerne, der var masser af friske grøntsager, spiselige blomster og krydderurter omkring hotellet. Så maden blev vitterligt hentet lige udenfor døren. Der var kun 5 (store, smukke luksus) værelser på første sal og vi var så heldige at få det hele for os selv. Der var fantastisk udsigt til bjerge, og alt var enormt grønt og frodigt. Jeg har ikke de eksakte priser, men hverken et værelse eller maden var dyr. Det var meget fair og absolut et sted jeg vil drømme om at komme tilbage til.

I Obertauern var vi også på bjergvandring. Første dag på Herbal hiking, en guidet vandretur hvor vi fik øjnene op for naturens spisekamre. Vi samlede urter som blev brugt i maden på et madlavningskursus i den hyggeligste bjerghytte. Det blev afholdt af de mest unikke to kvindefolk jeg længe har mødt. Sidste dag sluttede også i Obertauern med en tur op på toppen af et bjerg en tidlig morgen. Vi drak kaffe på toppen til solopgang, og dyrkede magisk yoga ved en bjergsø.

salzburg

Bue og pil i St. Johann

I St. Johan var vi på en lille tur ind i en grotte/kløft med de smukkeste vandfald og natur. Efterfulgt af en oplevelse med bue og pil. Det var mening vi skulle riverrafte her, men grundet en sikkerhedsforanstaltning som lige var trådt i kraft nærmest dagen før, blev planen ændret. Selvom vi gerne ville riverrafte, ville vi heller ikke have undværet det andet. Det var virkelig sjovt at skyde med bue og pil, og jeg elsker alt med konkurrencer. Igen fik vi virkelig god mad her, overraskende nok gik de enormt meget op i maden. Det her med lokale kvalitetsråvarer, økologi og bæredygtighed var gældende alle steder vi kom.

Wagrain-Kleinarl

I Wagrain oplevede vi naturen på e-bikes, – mountainbikes med el. Virkelig fedt, så vi cyklede 12 km op på toppen, spiste frokost i et skævt gammelt hus, der bød på en restaurant i stueplan og ikke mindre end 3 etager over det med bitte små mega skæve værelser, i alt 65 sengepladser fordelt på ca. 100 kvadratmeter. En tur ned igen og med lifter op til et nyt spisested, hvor vi igen oplevede at alle råvarer blev hentet ind lige ude foran restauranten, fantastisk. Vejret var virkelig også med os den dag, så landskabet var om muligt endnu smukkere.

Rejsekammerater

Jeg rejste med de dejligste damer, som jeg ikke kendte hjemmefra. Det er vildt så tæt man kan komme ind på livet af hinanden på meget kort tid, når man oplever noget magisk sammen. Pigerne var Christine Bonde, May (Sydhavnsmor) og Christel Pixi.

salzburg

Jeg må bare opleve en rejse med Salzburgerland igen

Generelt har denne her tur været så vild. Jeg får en klump i maven af at tænke på det og kan næsten ikke se mine egne videoer igennem uden at få våde øjne. Jeg vil af hjertet anbefale at tage til Salzburg i sommerhalvåret også og især at rejse med Salzburgerland. Se evt. deres hjemmeside for mange flere oplevelser og regioner, vi ikke nåede at opleve i denne omgang. Jeg vil drømme om at tage min søde familie med næste gang, jeg ville ønske at vise dem det hele og opleve Salzburg som børnefamilie også. Der er virkelig også meget at opleve med børn, men det må jeg lave et nyt indlæg om engang, hvis muligheden byder sig.